Bagaimana nak join Shaklee?

Kalau nak imbau balik kenangan mula-mula join Shaklee dulu pada tahun 2013, macam tak sangka boleh bertahan sehingga ke hari ni. 5 tahun dah berlalu dan umie tetap setia bersama Shaklee walaupun ramai yang ajak join business lain.
Kadang-kadang yang ajak join business lain ni kalau dia tengok kita boleh buat business tu berjaya dan dapat income lebih sebab dia tak perlu nak brief pasal marketing..heheh
Ini pendapat umie la sebab kadang-kadang dalam nak selit tanya pasal produk shaklee tu last sekali dia akan tanya nak join business dengan dia tak? hehe
Tapi umie jawab secara baik. Umie tak boleh nak buat business lebih dari 1. Tau sebab apa? sebab tak boleh nak fokus. Sebab nak buat business yang 1 ni pun fokus boleh hilang gak. So biar lah umie kembangkan business yang sedia ada. lagipun umie pernah buat business lain selama setahun. Memang nampak kehuru haraannya.
Sebab tu fokus umie sekarang ni adalah nak buat Shaklee jer. Satu kepuasan apabila kita dapat bantu orang lain.
Bagaimana nak join Shaklee?


Mungkin ramai yang tertanya-tanya bagaimana nak start join Shaklee ni. Kebanyakan yang join shaklee bukan saja-saja nak join tapi sebenarnya mereka ni dah kaji dah, dah tengok testimoni berjaya, dah rasa sendiri dah produk shaklee tu bagaimana.
Macam umie sendiri pun, pada mulanya join shaklee ni sebab buat blog kawan yang jual shaklee. Pada masa yang sama umie banyak baca blog nak create blog kawan tu. Serius, umie memang tak pernah dengar apa sebenarnya shaklee tu. Orang yang mula-mula approach umie untuk join Shaklee ni bukan org lain gak. rupanya upline kepada upline umie. Tapi umie tak join pun under dia tapi syukur jugak sebab kami dalam line yang sama.


- Niatkan nak bantu/tolong orang lain.
- Income join shaklee sangat lumayan. Jangan kerana income yang lumayan ni kita berebut-rebut nak jual shaklee then niat sebenar diabaikan.
- Kalau kita berniat nak bantu, customer pun dapat merasakan yang kita betul-betul nak tolong dia.
- Produk pertama yang umie amalkan dulu adalah Ostematrix dan juga AJHT sebab umie adalah masalah kaki yang selalu lenguh dan sendi dibuku lali umie selalu sakit.
- No wonder la downline umie semuanya sukakan ostematrix sebab Ostematrix ni memang beri effect yang cepat pada yang amalkannya.
- Dah amalkan produk shaklee ni barulah kita sendiri akan rasa apa shaklee effect yang kita dapat.
- Nak tolong orang yang mengalami sakit yang sama seperti kita pun sangat mudah sebab kita dah merasai shaklee effectnya.
- Dah rasai effect dari makan Shaklee, so boleh la share pada kawan-kawan.
- Share di Facebook, Instagram ataupun try collect ordder dari kawan-kawan yang nak produk Shaklee.
- Kebanyakan orang yang beli shaklee ni adalah apabila tengok testimoni yang berjaya.
- Kita dah tolong orang lain untuk dapatkan shaklee.
Ramai yang mengamalkan produk Shaklee tapi tak ramai yang sanggup nak join Shaklee sebagai ahli. Sesetengah orang berpendapat bahawa, kalau join nak kena :
  • maintain pembelian setiap bulan la, 
  • kena jual kat orang, 
  • nak kena buat loan la beli barang shaklee, 
  • nak kena ada ready stock sendiri la.
Kalau ada yang cakap gini berpeluh jugak nak jawab..hehehe.. bagi umie semua tu tak betul.
  • maintain pembelian setiap bulan la 
- Shaklee tak perlu nak maintain jualan setiap bulan tapi kena renew setiap tahun jer RM30 tapi yuran RM30 tersebut boleh digunakan semula untuk buat pembelian produk Shaklee.
  • kena jual kat orang
- kaedah Shaklee ni senang jer.. kalau kita share dengan betul, kita tak payah nak pergi jumpa orang tu nak promote tapi customer tu sendiri yang akan datang nak beli dari kita.
  • nak kena buat loan la beli barang shaklee
- Nak join Shaklee tak perlukan modal besar. Just bayar yuran RM79.50 untuk semenanjung dan RM90.10 Sabah/Sarawak.
- Modal yang rendah dan setiap permulaan register akan dibekalkan dengan buku mengenai produk dan marketing shaklee.
- Apabila dah join Shaklee, setiap pembelian barang ada diskaun untuk ahli. Dapat 20% lebih murah dari harga jual dan setiap bulan ada produk promosi dan dapat less lagi 5%.
  • nak kena ada ready stock sendiri la.
- Produk Shaklee ni mudah jer kalau nak beli. 
- Tak perlu nak buat ready stock setiap produk. Shaklee ada sistem pembelian melalui online yang sangat mudah iaitu di Shaklee2u.
- Untuk pengeposan pulak shaklee guna perkhidmatan G-Dex dan CityLink dan kos pengeposan pun sangat minimum.
- Beli barang berat sampai 2 kg pun kos pengeposan tetap sama tetapi akan dapat pengeposan percuma apabila membuat pembelian barang RM800-RM1000.
- Itu sebabnya kalau collect order dan kongsi beli dengan kawan-kawan ni memang menjimatkan.
Ni nak tunjuk sikit kat you all sisitem online order shaklee. Yang bulan ahli pun boleh jugak shopping sendiri barang yang diorg nak guna sistem online ni.
Kalau ada yang berminat nak order produk shaklee sendiri boleh jer klik kat sini. 
Order Shaklee
So, cukupla sikit penerangan dari umie ni. Hope pada you all yang dah amalkan Shaklee tapi belum register sebagai ahli shaklee untuk dapatkan harga ahli. Umie cadangkan you all untuk register shaklee. Umie pun Pengedar Sah Shaklee ID 892572. Nak join team umie sangat dialu-alukan. Do whatsapp umie seperti nombor tertera di bawah ni.
Hubungi Umie 013-421 5713 (Whatsapp), COD sekitar Putrajaya, Dengkil dan Sepang

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180