1st treatment Keratosis Pilaris

haaaiiiiii... berjumpa lagi..

Malam jer la boleh umie nak berupdate di blog ni sebab siang hari di ofis pun menaip gak.. tapi menaip kerja. Waktu rehat tengahari pun kadang-kadang buat kerja gak.. So tonight umie nak continue dengan Keratosis Pilaris tu.

Oopss.. di group whatsapp pulak tengah berlangsung dan ada kelas Shaklee malam ni. Biasalah awal tahun, nak set target, nak kenal pasti jalan dan penyelesaian yang kita dah buat tahun lepas then tahun ni nak improve kan pulak...So sesambil tu umie update la blog ni gak la yer.

Now, umie dah start buat treatment untuk keratosis umie tu. 1st sekarang ni umie try pakai losyen. Multipurpose losyen dari Shaklee. Pernah dengar kot kan..? HERBAL BLEND. Umie try sapu losyen ni malam sebelum tidur di tempat yang naik keratosis tu. Sapu herbal blend ni rata pada permukaan kulit. Nasib baik la losyen shaklee ni tak ada paraben, selamat gak kulit. kalau tak merana. Mana nak cure kulit tapi bertambah teruk pulak nanti. Lagi-lagi la kalau pakai losyen yang ada paraben dan steriod ni.

Inilah namanya Herbal Blend ye kawan-kawan.. bentuk dalam tiub macam ni.. 113gram jer beratnya berharga RM39.75 jer. 1 tiub ni pun tahan lama jugak sebab picit sikit jer.

Kandungan herbal blend ni diperkaya dengan ekstrak semulajadi termasuk tumbuhan rosemary, chamomile, miyak jagung dan salvia. Herbal blend ni tidak berminyak menjadikan kulit lembut dan segar. Kalau tengok balik dengan bahan semulajadi dalam herbal blend ni rasa mcm nak makan dan nak minum jer sebab rosemary tu bahan masakan, chamomile dan salvia tu boleh campur dalam minuman then minyak jagung pulak boleh untuk memasak kan...hehehe. Kandungannya memang selamat digunakan sampai la baby yang baru lahir yang ada ruam pun boleh guna dah.

Herbal Blend ni untuk kegunaan luaran saja tau. tak boleh la nak letak dalam mulut, dalam mata ke. Paling senang, ramai yang guna herbal blend ni untuk kulit kaki yang merekah, siku yang kasar, lutut dan tangan yang kasar. Kalau ada yang mengalami masalah keratosis ni pun boleh jer nak pakai dan sapu sebab lepas sapu losyen ni tangan tak berminyak dan rasa lembut jer.

So, umie dah start dah guna herbal blend untuk kulit keratosis umie ni. Hopefully kulit umie beransur baik. Malu gak tau nak tunjuk kat org..bukan sengaja nak tunjuk kulit sebab sebelum ni kawan pernah tegur naper kulit umie macam tu. Sebelum ni tak reti nak jawab. Dah tahu penyebab dan cara nak atasinya ni, umie dah rasa yakin pada diri dah sebab tengah usaha nak ubati kulit umie dengan produk Shaklee.

Selain dari guna produk luaran, umie try ambik makanan tambahan lain gak. Mana la tahu mungkin berkesan..kita tengok hasilnya dalam 1 minggu guna losyen dulu okay...

Oklah... setakat ni jer la dulu untuk malam ni yer... Selamat malam...




Hubungi Umie 013-421 5713 (Whatsapp), COD sekitar Putrajaya, Dengkil dan Sepang

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180