Anak sakit perut, Nak bagi makan apa?

Hari Sabtu biasanya umie akan ke ofis tp di sebabkan Jumaat cuti New Year 2016.. jadi plan sepanjang hujung minggu ni nak duduk rumah relax sb next week dah start sibuk balik..kesian pulak tengok husband terpaksa keluar sorang-sorang..

CUSTOMER WHATSAPP


Awal pagi sabtu umie terima whatsapp dari customer..

C: Assalamualaikum.. kalau anak sakit perut boleh bagi MEALSHAKES tak? Simptomnya seperti gastrik.
U: Brapa umurnya kak?
C: 3 tahun.
U: Dah bawa g jumpa doktor ker? Doktor cakap apa?
C: Keracunan makanan.Hari ti ada muntah dan cirit birit dan sekarang anak mengadu sakit perut sebab dia  tak nak makan.

Kanak-kanak ni kalau dah fobia macam tu la jadinya.. tak nak muntah dan cirit birit rela tak nak makan. Tp nasib baik anaknya nak menyusu.

So umie pun suggestkanlah MEALSHAKES ni untuk anaknya dan ajarkan sekali cara dan sukatan mealshakes untuk anaknya yang berusia 3 tahun tu.



Alhamdulillah.. pagi tadi customer tu whatsapp umie lagi.. pagi ni anaknya ceria jer, dah tak sakit perut dan makan pun berselera sb dia tahu..sebelum ni pun anaknya memang makan berselera tetapi disebabkan sakit perut tu yang fobia nak makan dah.

Customer tu siap send gambar anaknya lagi..tp umie tak leh nak tunjuk gambarnya sb tak minta kebenaran nak publish gambar anaknya dalam blog umie ni.

GOOGLE


Banyak kali umie google pasal suplement untuk kanak-kanak yang lingkungnan umur 1-6 tahun ni.. apa yang sesuai untuk mereka tp rata-rata tak ada lagi yang boleh membantu untuk mengurangkan sakit perut kanak-kanak ni.

So, dengan adanya entry umie ni dapat la membantu ibu bapa yang mengalami masalah pada anak-anak mereka.

KENAPA MEALSHAKES SESUAI UNTUK KANAK-KANAK?

 

Manfaat Mealshakes:
1. Nutrisi Lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
 - kekurangan pengambulan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjsama dengan vitamin larut lemak.
2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh -  kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
3. Membantu tumbesaran - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesioum yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
 4. Anti-oksida -  mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan prrosos penuaan.
5. Mengembalikan Seri Wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebh cantik.
6. Detoksifikasi -  Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
7. Kelazatan rasanya - minuman yang lazat untuk diambikl bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.


Selain Mealshakes.. terdapat juga vitamin lain selain mealshakes untuk anak anda. Vitalea For Children untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas, Chewable Vita-C Plus  dan Omega Guard untuk kanak-kanak yang dah boleh mengunyah.

Kalau ada ibu bapa yang baru nak hantar anak ke taska, taski, tabika atau baru masuk sekolah rendah tu, better bagi anak anda supplement yang boleh protect mereka dari diserang demam, selsema dan penyakit berjangkit yang lain.

Kalau ada yang ingin tahu mengenai vitamin lain selain Mealshakes tu boleh la hubungi umie seperti di bawah.



Hubungi Umie 013.421.5713 (Whatsapp), COD sekitar Putrajaya, Banting, Dengkil, Nilai

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180