B Complex


Sebut jer B complex mesti ada yang teringat baunya kan? B Complex ini boleh menyebabkan berat badan naik.

Bau pada vitamin B Coomplex menunjukkan bahawa vitamin tersebut bertindak natural tanpa perasa dan pewarna. Bau pada B Complex tersebut adalah Thiamin yang merupakan kompenen dalam B Complex.

Kenapa kita kena amalkan B Complex Shaklee?


B Complex keluaran Shaklee ni mengandungi Asid Folic yang sesuai untuk anda yang merancang untuk hamil. Kebiasaannya doktor akan mengesyorkan anda untuk amalkan makan asid folic 5-6 bulan sebelum hamil supaya mengelakkan berlakunya kecacatan pada baby yang dipanggil Spina Bifida pada baby anda.

Bcomplex juga bagus untuk diamalkan kerana ia berfungsi untuk menukar makanan menjadi tenaga dan mengurangkan rasa mengantuk selepas makan. Disebabkan itulah B Complex ini sesuai dimakan apabila selepas makan.

Ada sesetengah orang akan merasakan lapar apabila mengamalkan B Complex ni dan akan mengambil sejumlah makanan yang banyak. Untuk pengetahuan anda.. perasaan lapar ini berlaku apabila tiada makanan dalam badan kita yang ditukarkan menjadi tenaga yang menyebabkan diri kita lapar.

Oleh yang demikian, apabila mengamalkan B Complex ini seharusnya di makan selepas makan atau ketika perut masih kenyang dan sekiranya ,asih lapar boleh ambil sedikit makan untuk alas perut dan banyakkan minum air kosong.



Umie dah amalkan B Complex ni hampir 1 tahun dan sebab itulah badan rasa bertenaga jer. Selain B Complex umie juga mengambil vitamin lain seperti Vitalea Iron Formula dan juga Vitamin C.

Jikalau anda rasa takut-takut nak amalkan B Complex ni, fikir-fikirkan lah kebaikan B Compelx ini untuk badan anda.

Tip untuk anda yang nak amalkan B Complex:

**Simpan B Complex dalam peti sejuk bagi mengurangkan bau pada vitamin tersebut. 

Hubungi Umie 013.421.5713 (Whatsapp), COD sekitar Putrajaya, Banting, Dengkil, Nilai
Image and video hosting by TinyPic

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180