Tahap IPU Jerebu

Tinggal 6 hari lagi umie nak balik ke Sarawak.. ada beberapa penerbangan tak dapat nak landing ke tempat asal.. ini disebabkan tahap jerebu makin meningkat.

kawasan rumah umie ni memang tahap teruk gak.. nasib belum sampai masuk dalam rumah jer lagi...

Tahap IPU Banting




Teruk jugak tahap IPU di daerah Banting ni.. dah la tak jauh dari kawasan lapangan terbang pulak tu..Time balik kerja tadi memang jerebu tebal.. kalau awal pagi keluar dari rumah jak 6.30pagi pun jerebu tebal dengan kabusnya lagi



Kompleks E, Putrajaya

Gambar ni pulak umie ambik time balik kerja pukul 5 pagi tadi.. bau asap menyesakkan hidung dan mata pun rasa pedih dah.
Dalam keadaan cuaca yang mcm ni kena jaga kesihatan elok-elok.. ada yang dah rasa tekak perit dah kan.. batuk-batuk sebab udara yang kta sedut dah tak bersih dah tu. Banyakkan pengambilan air dan kalau boleh ambik vitamin sekali.

 
Vitamin untuk musim jerebu
Jika anda masih tercari-cari vitamin yang sesuai untuk cuaca jerebu ini.. boleh la amalkan  vitamin ni..Dewasa dan kanak pun boleh amalkan Nutriferon, Vita C dan Garlic (dewasa) dan kanak-kanak boleh amalkan Vita C Chewable dan Vitalea For Children.

Kalau boleh elakkan dari kerap keluar rumah untuk aktiviti riadah buat sementara waktu dengan keadaan cuaca begini.

Nak dapatkan bacaan UPU boleh dapatkan di sini.

Kalau nak dapatkan vitamin shaklee seperti di atas tu boleh contact Whatsapp umie  013-4215713 atau boleh direct order di sini untuk Dewasa

Untuk set kanak-kanak 

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180