Kuala Terengganu Cuti-Cuti Malaysia Part 3

Assalamualaikum dan selamat pagi... Apa khabar? Moga sihat walafiat semunya.

Time ni musim banjeir di Terengganu dan umie baru balik dari Kelatan pada 16 Disember 2014. Time umie bercuti ke sana, hari sentiasa hujan jer.. tp tak lebat cuma renyai dan berpanjangan dan mlm sampailah bertemu malamnya semula..

Nasib baik time bercuti umie bawa bekalan vitamin terutamanya Vita C Plus untuk imun badan. Panadol dah lama tak telan. Biasa ambik vita c ni 2 biji tp kadang umie ambik dose lebih sikit sb kdg-kdg selalu bersin terutama sekali time cuaca sejuk.

Cuti-Cuti Malaysia Part 3

Sepanjang berada di wilayah Timur time cuti tu setiap hari hujan.. dari umie turun kapal terbang sehinggalah umie balik ke Kuala Lumpur. 

Di sebabkan dah sewa kereta, husband plan nak ke Kuala Terengganu yang mengambil masa 3-4 jam perjalanan dari Kota Bharu. Sepanjang perjalanan memang hujan renyai dan ada beberapa tempat air naik.


Umie bertolak dari Kota Bharu jam 8.00 pagi dan sampai di Kuala Terengganu jam 11.00 pagi.. Trip ke Kuala Terengganu ni adalah trip ke 2 umie sampai ke sana. Time tu umie ikut husband outstation pada tahun 2011.

Di Kuala Terengganu umie x berjalan sgt, hanya singgah di Pasar Payang. Kain kat situ memang cantik-cantik sgt. Umie pun ada beli sehelai jer batik cotton.

Umie bertolak balik ke Kota Bharu semula jam 5 petang. Dalam perjalanan pulang tu umie singgah di Pantai Rhu 10, Setiu.

Ikan Celup tepung (ICT)

Walaupun hari hujan, umie gagahkan jugak nak singgah makan ikan celup tepung ni... alhamdulillah.. kami jumpa kedai yang betul dan memang puas hati dapat makan.




Memang sangat berbaloi. Nasib baik jauh.. kalau tak tiap2 minggu umie pergi makan kat sini. umie ambik 2 ekor ikan kembung, udang 2 lidi, sotong celup tepung 3 ekor air teh o panas 3, semuanya rm68.00. Bagi umie harga tu dah berpatutan dan ikan, udang dan sotongnya still fresh sb rasanya still manis... i likeee....hihihihi

Selesai makan umie pun bertolak balik ke Kota Bharu. 

kalau ada yang baru 1st time ke Kuala Terengganu, better bertolak awal dan balik semula ke Kota Bharu pun sblm hari gelap sb bagi pengalaman umie sb umie dan husband tak familiar jalannya so beberapa kali jugak sesatnya terutama sekali kalau terjumpa bulatan. So sepanjang perjalanan memang akan selalu on Waze untuk check arah dan jalannya. Tp kadang-kadang waze ni pun pening pergi bawa ikut jalan shor cut ikut jalan kampung..heheheh

Sampai Kota Bharu hampir jam 9 mlm. So umie terus balik ke hotel nak rehat dan ready for the next trip to Rantau Panjang tomorrow morning.


Page : https://www.facebook.com/AthiyyahHannani
No. Hp: 013-4215713 (sms/whatsapp) - 013-8213930 (sms/call)
Emel: shafiedah_n@yahoo.com
COD: Putrajaya, Bangi, Sepang, Nilai, Banting
Pos: Ke seluruh Malaysia dan luar negara



Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180