Cuti-Cuti Malaysia to Kota Bharu, Kelantan

Assalamualaikum...

Every year ada saja tempat nak pergi melancong... begitu juga dengan umie.. tak kisah la dekat atau jauh.. naik kereta atau naik flight..

Betapa beruntungnya umie kali ni sb every year kumpul duit untuk pergi melancong..alhamdulillah thn ni.. Shaklee support.. dengan duit bonus every month umie dapat 4 angka.. so boleh la pergi melancong.. tp setakat dalam negara jer.. luar negara perlukan byk prosedur kalau kerja dengan kerajaan ni sb kena declare...

Cuti-cuti Malaysia 

Tempat percutian kali ini adalah ke...

Kota Bharu, Kelantan..13 hingga 16 Disember 2014.

"Kenapa umie pilih Kelantan?"

Yess... soalan ni ramai yang tanya.. banyak-banyak negeri lain tapi Kelantan juga yang menjadi pilihan.

Kelantan adalah sebuah negeri yang bahasanya totally umie kurang faham dan ramai yang kata, kalau ke sana.. orang luar dr kawasan kelantan ni menjadi target peniaga untuk menaikkan harga barang.

Alhamdulillah...dari pandangan umie, Kelantan ni sebuah negeri yang byk dengan makanan dan penduduknya ramah..dan kalau diberi peluang.. umie nak datang lagi ke Kelantan dan inilah kali ke 2 umie sampai ke Kelantan iaitu pada tahun 2009...hampir 5 tahun.. dan umie excited nak tengok perubahannya.


Kota Bharu, Kelantan

Actually, umie dah beli tiket ke Kelantan ni pada bulan September dan dlm planning memang nak pergi bulan Disember dan umie tahu hakikatnya pada bulan tu adalah musim tengkujuh dan banjir boleh berlaku bila-bila masa.

Umie naik kapal terbang Air Asia dari KLIA2 ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra Kota Bharu. Hujan renyai setibanya umie sampai di sana. Kereta sewa pun umie dah bookingkan sekali, begitu juga denga hotel bajet Mizwar Inn Hotel.

Mizwar Inn Hotel ni husband umie yang carikan di internet.. hotel memang bajet murah RM50/sehari, biliknya bersih dan tempatnya sungguh strategik berdekatan dengan Pasar Besar Siti Khadijah, Pasaraya Billion dan Mydin, Medan Selera, Kompleks Batik dan Kampung Kraftangan. Kalau anda nak hotel yang bajet dan strategik ni boleh try di Mizwar Inn Hotel ni.. Owner hotel pun baik dan peramah.

Kopitiam Kita

1st Day... sampai Kota Bharu pukul 7.30 pagi..Alhamdulillah.. perjalanan mengambil masa 1 jam jer naik kapal terbang berbanding naik kereta ambik masa berjam-jam...dan tiket pergi balik dari KL-Kota Bharu just RM150.00 sahaja.

Disebabkan belum breakfast.. umie dan husband dah listkan mana tempat breakfast yang sesuai dan nasib baik ada Waze yang boleh tunjukkan jalan walaupun kadang-kadang waze pun datang biul tunjuk jalan susah..hehehe


Maaflah gambarnya blur sikit sb tengah-tengah on the way ke kedai ni.. hujan renyai.. so kena jalan laju-laju..hehehhe

Sungguh memeranjatkan.. ramai giler orang.. tempat duduk penuh dan umie nampak ada beberapa org pun tengah menunggu turn nak dapatkan tempat duduk.

Biasanya pagi-pagi..kat Kelantan ni ramai yang ambik heavy breakfast contohnya macam nasi berlauk, nasi kerabu, nasi air dingin, nasi dagang. So.. umie pun tak lepaskan peluang untuk makan gak..heheh

Ni menu pilihan umie.. nasi berlauk ayam goreng. Di kedai Kopitiam Kita ni, umie dimaklumkan bahawa.. semua jenis makanan seperti nasi kat kedai ni di beli dari peniaga-peniaga terkenal di Kelantan.



Ini pulak roti gula majerin.. disebabkan masih hujan lebat.. umie orderla extra roti ni sementara tunggu hujan teduh.
 
 Ini pulak roti titab.. ni ada kat Kota Bharu jer... 
husband kata rasanya manis.. roti bakar, ada seri kaya dan telur separuh masak di atasnya.
Roti titab ni antara menu yang glamour di Kopitiam Kita ni.


Hari pertama umie dah makan heavy macam ni. Nasib baik hari tu umie dah bawa bekal vitamin seperti omega, lecithin, alfalfa, vita c plus, phytocol-st, dan ostematrix.

Setiap kali lepas makan, kena telan vitamin.. ohhhh.. no wonder la berat makin naik mendadak.. nasib baik perginya 4 hari.. belum lagi 1 minggu.. ada lagi makanan yang umie tak sempat nak rasa lagi.. maybe lain kali boleh pergi lagi ni..hehehhe

1st day dah panjang mcm ni entrinya..baru separuh hari...separuh lagi umie sambung lain kali k sb ada beberapa gambar umie ak tunjuk kat u all nanti.

Page : https://www.facebook.com/AthiyyahHannani
No. Hp: 013-4215713 (sms/whatsapp) - 013-8213930 (sms/call)
Emel: shafiedah_n@yahoo.com
COD: Putrajaya, Bangi, Sepang, Nilai, Banting
Pos: Ke seluruh Malaysia dan luar negara




Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180