Lecithin untuk PECAHKAN LEMAK

Assalamualaikum...

sekarang umie tengah amalkan LECITHIN..
ni  br 1 minggu umie makan lecithin ni dan br turun 1 kg...
dah turun 1 kg dah cukup bangga bagi umie..mana x nyer..makan sikit pun maintain tang tu jugak..
dengan ada nya lecithin ni..boleh gak la semangat nak turunkan berat badan..sedih tau kalau berat x turun..

bukan sb apa..hubby pulak jenis x kisah..gemuk ker kurus ker tetap dia sayang tau..hehehe...
tp bagi kita ni sebagai seorang wanita..nak gak kelihatan cantik kalau badan dah slimkan..hihihi...
so ambik peluang ni nak amalkan lecithin ni..br seminggu dah turun 1 kg..dan kalau beberapa minggu lepas ni mcm mana???

oklah..tanpa celoteh panjang-panjang..umie nak celoteh kan pulak pasal kepentingan, kandungan dan kegunaan lechitin ni.. sblm nak beli produk tu kena la kenal betul2 dulu kan..bak kata org..tak kenal maka x cinta kan..hehhe...

KEPENTINGAN LECITHIN

memecah lemak(fat emulsifier)
Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan spt jagung, telur dan kacang soya.

KANDUNGAN LECITHIN

Asid Linoleik (essential fatty asid) :
amat diperlukan oleh badan. tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian.

Kolin :
satu kompenen neurotransmitter.

Asetikolina :
bekal biokimia untuk penghataran mesej di dalam otak & sistem saraf.

Inositol :
 sebagai kompenen utama membran /  selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

KEGUNAAN LECITHIN

Paling utama : untuk proses metabolisme, kolestrol, triglicerides dan lemak darah (blood lipid), memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol, menurunkan total serum cholestrol dan meningkatkan kolestrol baik (HDL), membantu kawal paras triglycerides, membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemah yang tersendat di permbuluh-pembuluh darah dan mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol.

Penting untuk fungsi otak : Acethylcholine penting untuk fungsi otak. iaitu untuk berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan bercakap, tidur, penghadaman dsb.  Acethylcholine merupakan sejenis neutotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. 

Untuk kaum tua :  Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke(angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaun tua dan menngurnagkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.

Untuk penghadaman : Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahawa kimia yang dipanggil bile daripada kolestrol. Bile amat penting untuk proses penghadaman.

Untuk sel :  Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel. Choline & Lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.

Untuk kesihatan Kardivascular (sistem jantung) : fungsi utama lecithin adalah sebagai 'Fat Emulsifier" ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.


Sejak umie amalkan Lecithin ni umie jarang berasa lapar kerana umie minum byk air..kalau rasa lapar..minum jer air..tp jgn risau..walaupun minum air xla perut kembung sb memang akan sentiasa buang air kecik jer..setiap setengah jam memang akan pergi toilet. 

kebiasaannya..sblm ni umie sarapan pagi makan nugget, pasta goreng, nasi lemak..tp skrg umie sarapan pagi makan sandwich 1 pack then segelas air milo then baru telan Lechitin 2 biji..dan start minum air sehinggalah habis air yang umi bekal dari rumah. tengahari pulak just makan sandwich 1 pack lagi dan minum air masak jer..then telan lagi lecithin 2 biji...alhamdulillah..x terasa lapar pun sb umie memang fikir positif jer..kalau otak fikir lapar..laparlah jadinya...kena kawal emosi dan nafsu nak makan.. dinner pulak umie akan makan nasi tp x banyak..dalam 1 senduk nasi full..lepas tu x tambah dah..baru telan lagi lecithin..so dalam 1 hari umie akan makan lecithin 6 biji sehari...so lemak-lemak x berpelung nak lekat kat badan umie....hihiih...

apa kalta u all lak try berdiet cara sihat dam amalkan produk shaklee...
for more imformation don't hesitate to call or just pm me....


 
Umie Sapidah || 0138213930 @ 0134215713
shafiedah_n@yahoo.com






Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180