Ramadhan Detox Meal Plan Shaklee

Sekarang ni dah nak masuk ke penghujung bulan Februari, dan ada yang masih merangkak lagi nak ganti puasa kan.. umie pun sama, tinggal beberapa hari lagi ni nak ganti puasa. Bulan Mei dah start puasa, so kalau nak ganti puasa tu kena start dari sekarang sebab tu belum lagi kira datang bulan, demam dan sebagainya lagi kan...hehehhe



Ok.. umie nak share kat you all pasal detox meal plan masa bulan Ramadhan ni memandangkan memang ramai yang tengah buat detox sekarang ni. Kalau bulan puasa, bila masa nak makan semua vitamin tu kan. Dan mungkin ada yang berhasrat nak start detox bulan Ramdhan sebab takut karang baju yang dah siap tu tak muat nak pakai sebab isi dan lemak badan terlebih kiri dan kanan.

Apa benefirnya kalau detox ni? 

Untuk pengetahuan you all, kita detox ni nak buang toksin dalam badan. Kalau toksin dah dibuang maka penyerapan nutrien atau vitamin yang kita makan tu dapat diserap sepenuhnya ke dalam badan. Kalau ada toksin yang menghalang penyerapan tu, maka tak ada guna la kita makan vitamin ataupun makanan tambahan lain kalau toksin masih ada. kalau tak 100% mungkin 90% dah kira syukur sebab nak kata 100% penyerapan pun tak boleh gak sb kita ni terdedah dengan alam sekitar yang mengalami pencemaran. Sebab tu ada orang kata, makan vitamin C setiap hari pun still selsema. Tau tak sebab apa? Sebab kita ni terdedah dengan pencemaran, jadi vitamin C yang kita makan tu pun tak dapat nak tampung kerana toksin dalam badan dah banyak pun 1 hal dan pencemaran di sekeliling kita pun antara puncanya. Bak kata orang, mencegah tu lebih baik daripada mengubati...

So, bulan Ramadhan ni antara bulan yang kita boleh buat detox sb kita tak makan sepanjang masa dan tak merokok kan. So elok sangat la tu.


okay.. ini adalah antara vitamin untuk detox tu. Ada Vivix, Alfalfa Complexs, ESP, Mealshake, Perfomance Drink, Pepermint Ginger, Lecithin, DTX Complex dan Herblax.

Masa bulan puasa, umie pun makan semua ni kecuali DTX dan Mealshake jer umie tak makan. Dan vitamin harian umie pun ambil tu jugak.

Kalau makan Mighty 3 Gems tu memang kenyang dan umie  biasanya akan tambah oat sb umie tak makan nasi time sahur. 

Lepas berbuka memang akan telan vitamin tu. Pepermint Ginger tu umie suka sebab biasa lepas berbuka perut akan jadi sebu seb seharian dah tak makan, jadi perut terkejut la kan.. Makan pepermint ni memang angin cepat jer keluar..heheheh

Herblax pun makan sebelum tidur ni boleh jadi alarm nak bangun esok pagi. Lawas jer terus ke toilet.

Tidur yang cukup pun juga penting. Kalau bangun awal bersahur ni, dapatla kita minum air kosong banyak dan kurang kan minum atau makan makanan manis sebab dikhuatiri akan haus. Amalkan jugak surah-surah dan masa bersahur umie selalu baca surah al-Khausar kerana maksudnya adalah Nikmat yang Banyak. Semasa berpuasa tu banyak Allah swt berikan nikmat pada kita.


Hubungi Umie 013.421.5713 (Whatsapp), COD sekitar Putrajaya, Banting, Nilai, Bangi

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180