Jerawat dan Hormon

Entry khas untuk anda yang mengalami masalah JERAWAT

Setiap wanita ingin cantik dan tidak semua orang dilahirkan wajah yang cantik dan sempurna.
Wanita ni sifatnya nak lebih cantik daripada orang lain. Wajah yang cantik itu satu pinjaman semata-mata dan bila-bila masa Allah swt boleh tarik balik keistimewaan itu. Perlu rasa bersyukur di atas setiap anugerah yang Allah swt bagi cantik atau tidak.



Baru-baru ni umie dapat customer baru yang mempunyai masalah jerawat. Jerawat pada dirinya agak kronik sebab sebelum ni kulit mukanya licin dan tiada jerawat. Selepas keguguran anak ketiga, dia mengadu jerawat yang datangnya entah dari mana merebak bagai satu virus pada muka dan beliau pun menghantar gambar pipinya yang berjerawat tu pada umie. Mukanya ditumbuhi jerawat besar merah-merah dan parutnya hitam..apabila di picit je keluar nanah dan berbau busuk.

So, dengan pengalaman umie dengan masalah kulit berjerawat ini, umie kongsikan beberapa suplemen yang boleh beliau amalkan.

Detox Toksin Dalam Badan dan Sembuhkan

Untuk permulaan umie suggestkan beliau untuk detox dengan alfalfa. Tujuannya agar apabila toksin telah dikeluarkan dari badan, maka vitamin akan cepat bertindak dan cepat serap pada badan.

Pada pemulaannya, beliau kerap kencing dan masuk minggu ke dua jerawat mulai naik lagi..kerap kencing dan jerawat mulai naik ini adalah disebabkan oleh krisis penyembuhan di mana suplemen tersebut beritndak terhadap badan beliau. Apabila jerawat mulai keluar, itu adalah satu pertanda yang baik bahawa suplemen tersebut bertindak balas.



Alfalfa juga boleh melawan alahan memandangkan beliau memang elergik kepada makanan laut.

Beliau juga mengamalkan pengambilan Vitamin C plus yang bertujuan untuk memperbaiki kulit dan kesan parut dari jerawat. Vita C ini dapat memulihkan dan meransang pembentukan kolagen. Ia juga dapat mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat pembetukkan pigmen yang menyebabkan jeragat.


GLA Shaklee Untuk Masalah Hormon

Memandangkan beliau pernah keguguran sebelum ini punca jerawat tersebut adalah disebabkan oleh masalah hormon. Umie pun pernah mengalami krisis jerawat yang teruk dan doktor pun mengesahkan bahawa umie mempunyai masalah hormon tak stabil, mudah stress, selalu tidur lewat malam dan juga disebabkan diet yang tidak teratur.

Alhamdulillah... setelah mendapat ID Shaklee... GLA adalah salah satu produk pertama yang umie amalkan. dan umie kongsikan juga masalah jerawat yang melanda umie sebelum ini.



GLA Shaklee ini diekstrak dari bunga Borage (bunga purple biru)yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Sebenarnya GLA Shaklee byk kelebihannya dari EPO yang berada di pasaran. Walaupun fungsinya agak sama tetapi EPO dihasilkan dari bunga Evening Prime Rose (bunga kuning) sahaja berbanding GLA yang lebih 3 kali ganda berkesan dari EPO.


Bagaimana GLA Complex Bertindak Dengan Jerawat?

GLA Complex ini dapat mengawal selia hormon dalam badan terutamanya hormon estrogen dan testosteron yang masing-masing ada pada badan wanita dan juga lelaki.

Masalah jerawat ini bukan sahaja di alami oleh kaum wanita bahkan lelaki pun turut mengalaminya termasuklah remaja lelaki dan wanita yang baru akil baligh.

Masalah kulit berjerawat akan menyebabkan kulit muka akan menjadi kasar, berminyak, kemerahan dan menyebabkan rasa keyakinan pada diri akan berkurangan. Ini akan menyebabkan anda akan kurang bersosial, sanggup membatalkan janji temu bersama-sama rakan di luar mahupun jiran tetangga. Ada yang sanggup untuk berkurung diri di rumah dan enggan berjumpa dengan orang ramai.

GLA Shaklee ini akan bertindak untuk mengurangkan imflamasi kulit, kegatalan dan kulit kering. Wajah akan menjadi lembap dan jerawat akan kecut. Umie telah menerima Whatsapp dari customer umie yang mengamalkan Alfalfa, Vita C dan GLA Shaklee beliau.


Umie rasa happy apabila menerima mesej daripada customer awal pagi. Alhamdulillah, umie memeng sentiasa mendoakan customer umie untuk pulih dari penyakit mereka dengan izin Allah swt.

Kepada anda yang mengalami masalah jerawat dan telah bertukar-tukar produk dan resultnya masih sama dan makin berlarutan, anda boleh mencuba Alfalfa, Vita  C dan GLA Shaklee. Untuk penerangan lanjut mengenai produk tersebut, boleh hubungi umie.

Sama-sama kita ikhtiar moga diberi kesembuhan..aamiin...



Page : https://www.facebook.com/AthiyyahHannani
No. Hp: 013-4215713 (sms/whatsapp) - 013-8213930 (sms/call)
Emel: shafiedah_n@yahoo.com
COD: Putrajaya, Bangi, Sepang, Nilai, Banting
Pos: Ke seluruh Malaysia dan luar negara

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180