Set Kurus Lengkap dan Bajet Shaklee

Assalamualaikum dan Selamat Petang u all...

Petang ini duduk kat rumah jer, tak pergi mana-mana..rehat setelah 5 hari bekerja.. dan 2 hari lagi rest di rumah dan buat kerja rumah dan time ni la kalau nak fokus pada bisnes dengan 2 hari cuti ni tp tetap enjoy buat bisnes ni..petang ni umie nak sharing tentang pengalaman umie mengamalkan Set Kurus Shaklee


Set Kurus Lengkap dan Bajet Shaklee

Untuk pengetahuan u all, umie dah hampir 3 tahun dah berkecimbung dalam dunia bisnes bersama Shaklee... Set pertama yang umie amalkan adalah Set Kurus Shaklee yang pada mulanya just ambik set paling bajet iaitu Alfalfa, Herblax dan Lecithin. 

Actually banyak sebenarnya Set Kurus yang dijual dipasaran dan banyak yang diiklankan di televisyen, majalah, newspaper dan medium pengiklanan lain. Tapi yang menarik perhatian umie terhadap shaklee adalah..shaklee byk diiklankan di blog dan juga Fb..testimoninya pun banyak. 

Set Kurus Lengkap

Produk Shaklee adalah produk yang semulajadi dan bahannya selamat digunakan untuk masa panjang walaupun kesannya agak lambat berbanding produk lain, jika dibanding dengan produk lain yang kesan cepat biasanya akan memberi kesan kepada kesihatan jika di amalkan dalam jangka masa panjang contohnya kegagalan buah pinggang.

Bagi umie, cepat atau lambat tu semua bergantung kepada individu yang amalkan set kurus shaklee ni.
Dalam Set Kurus Lengkap Shaklee terdapat vitamin seperti berikut:

  1. Cinch Shake Mix - terdiri daripada 3 perasa yang sangat sedap iaitu Vanila, Coklat dan Cafe Latte. Umie pernah try Coklat dan vanila.. dua-duanya sedap. Cinch Shake Mix ni boleh memberikan rasa kenyang pada perut anda.
  2. Cinch Tea - Cinch tea ni ada 28 Stick utk 1 kotak. Umie pun minum Cinch tea ni sb sedap. Cinch tea ni dapat mengurangkan keinginan untuk makan/mengurangkan selera makan dan meningkatkan metabolisme. Kandungan cinch ni adalah white tea, red tea dan green tea. Kalau yang ingin menurunkan berat badan tu boleh add cinch tea sb ada green tea dan bonusnya ada white dan red tea juga.
  3. Alfalfa - menyaktoksin, menurunkan kadar kolestrol dan melawas.
  4. Herblax - mengempiskan perut, membantu mengurangkan atau memberikan kepejalan pada     perut.
  5. Lecithin - Membakar lemak, menghalang obesitu, pemecahan lemak dan kolestrol.
  6.  Omega -  meningkatkan metabolisme, membantu pembakaran lemak, menghalang pembentukan lemak, mengawal selera makan.

untuk menyahtoksin dari dalam badan

melawaskan sistem pencernaan dan penghadaman
  

Set Kurus Bajet Shaklee

Alhamdulillah, dah tahu semua fungsi setiap vitamin tersebut. Walaupun disarankan untuk ambil set kurus lengkap tp Shaklee juga menyediakan set yang sesuai dengan bajet anda.


pilihan set kurus dan shape up mengikut bajet

Sepanjang umie amalkan set kurus shaklee ni ada turun dan naiknya jugak tp yang penting setiap hari umie minum air lebih dari 3 liter. Cara pemakanannya pun kena jaga jugak walaupun kita amalkan apa-apa set kurus sekali pun.

Dulu umie kurang makan heavy time sarapan dan ambik heavy time tengahari.. tp sekarang umie ambik heavy time sarapan then tengahari umie just ambik cinch shake mix untuk meal replacement..alhamdulillah kenyang. Kalau malam rasa nak makan, ambik yang ringan-ringan sahaja seperti biskut atau 2 keping roti dan boleh juga minum cinch shake mix ni. 

Vitamin-vitamin lain umie ambik sejurus sebelum makan dan selepas makan setiap hari. Alhamdulillah, setelah ubah cara pemakanan, dah turun 2kg.


Selain tu, bersenam pun kena buat gak... bukan wajib tp kalau dah di rumah duduk saja tak buat apa-apa, boleh jer kayuh basikal ni.



Jika ada yang berminat untuk mendapatkan Set Kurus Lengkap dan Bajet dari Shaklee, boleh saja WhatsApp umie 013-4215713 atau emailkan sahaja pertanyaan anda mengenai set tersebut ke email shafiedah_n@yahoo.com.




Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180