Hati Bertoksin, Kanser Hati ::DTX Shaklee::

Assalamualaikum...

Tengok list produk.. baru umie perasan yang umie xpernah cerita lagi pasal DTX Shaklee ni...
umie pun makan Dtx tp jarang.. sb kalau amalkan Dtx ni pun bagus gak.. nak cuci hati.. kulit pun jadi cantik sb xda toksin...

Dah alang-alang nak cerita pasal DTX ni.. umie nak bagi info sikit pada u all apa kaitannya Dtx ni dengan hati...


Hati manusia dewasa mempunyai berat antara 1.3 - 3.0 kilogram. Ia adalah organ lembut berwarna perang kemerahan. Hati merupakan organ kedua terbesar manusia (organ terbesar adalah kulit) dan kelenjar terbesar dalam tubuh manusia.
Ia terletak di bawah diafragma di sebelah kanan badan manusia. Sebahagian besar permukaan hati terletak di dalam sangkar toraks bagi melindunginya daripada kecederaan. ia juga menjadi alas bagi pundi hempedu yang menyimpan hempedu.
(credit:http://ms.wikipedia.org/wiki/Hati)

Hati berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi, serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. namun, hati mampu membaiki organnya sendiri. hati boleh dianggap sebagai sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia dan menjalankan fungsi-fungsi kritikal.

Hati ni berfungsi utk detoksifikasi, rembesan hempedu, mengawal paras gula dalam darah dan penting dalam metabolisme lemak.

Detoksifikasi - fungsinya untuk membersihkan darah dari zat- zat yang tidak penting seperti zat kimia dari obat- obatan yang berbahaya bagi tubuh dan dibuang melalui proses pembuangan. Sehingga darah yang akan dialirkan ke seluruh tubuh adalah darah yang bersih dari zat- zat berbahaya tersebut. Bagi wanita hati memiliki peranan yang penting sebagai bagian penting tubuh namun hati juga merupakan indera perasa dimana wanita bisa merasa jika terjadi sesuatu hal pada dirinya atau disekitarnya.

 Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisme protin. Untuk mendetoksifikasikan amonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksin termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul.

Rembesan Hempedu -Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; is memecahkan lapisan yang kecik (small globule). Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak; A, D, E, F K dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada Vitamin A.

Mengawal Paras Gula Dalam Darah - Dengan menukarkan tiroksima - hormon tiroid, ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme. Hati mewujudkan GTF(faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glution. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dlam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen dan kemudian ditukarkan kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga. Hati juga memecahkan hormon sperti estrogen adrenalin dan insulin.

Penting Dalam Metabolisme Lemak - Penting di dalam sintesis sid lemak dari asid amin dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolestrol, lipoprotein dan phospholipid, dan ketika pengoksidan lemak untuk menghasilkan tenaga. Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.


Time umie buat entri ni memang takut gak tgk hati yang pada mulanya sihat tp hati yang bertoksin boleh menyebabkan beberapa penyakit hati termasuklah kanser hati..menakutkan bukan...
sama-samalah kita jaga hati kita..

Nak bagi clear hati kita yang dah bertoksin ni..boleh gak amalkan suplemen.. Suplemen yang dicadangkan adadalah:

VIVIX
DTX
NUTRIFERON
VITA C PLUS 
ALFALFA

tp kali ni umie nak jelaskan sikit mengenai DTX

DTX Complex mengandungi bahan ekstrak yang sgt penting dari biji benih pokok tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schizandra dan cendawan Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dendelion, kunyit dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu.


Inilah rupa botol DTQ tu...

Kalau ada yang berminat nak daptkan suplemen shaklee.. jgn segan utk menghubungi umie 0134215713 (whatsapp/sms) 
umie boleh COD sekitar Putrajaya, Bangi, Banting, Dengkil, Kota Warisan dan Nilai..negeri-negeri lain umie boleh menggunakna perkhidmatan pos..




Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180