Apa itu Omega 3?

Banyak produk di pasaran sekarang ni menambah Omega dalam produk mereka terutama sekali produk khusus untuk kanak-kanak dan juga produk yang sesuai utk mengawal paras kolestrol dalam badan dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
 

kredit to google


Apa itu Omega 3?
Omega 3 adalah sejenis lemak yang sangat diperlukan dalam badan. Sayangnya, lemak ini tidak boleh sendiri dihasilkan oleh badan melainkan dengan pengambilan makanan dari sumber tumbuhan dan haiwan seperti ikan.


kredit to google





Tubuh kita sebenarnya perlukan 300mg Omega 3 setiap hari. Sebahagian besar Omega 3 ini boleh didapati daripada ikan seperti ikan salmon, ikan tuna, ikan sardin, tenggiri dan lain-lain.
Sumber Omega 3 dari tumbuhan pula adalah daripada walnut, bayam, minyak canola dan sebagainya.

                                                                                              
                                                                     kredit to google



So..itu jer la umie nak share pasal Omega 3 ni memandangkan bulan ni ka promo Omega Guard memang berkaitan dengan Omega so.. you all boleh buat pilihan omega yang sesuai tak dengan keperluan harian anda memandangkan kita ni tiap-tiap hari makan ikan, makan sayur..

Tetapi tahukah anda, sayur kita makan tu ada lagi ker omega 3 nya memandangkan sayur sekarang ni dah banyak bahan kimia dan yang organiknya dah makin berkurang.
Ikan...semua jenis ikan mamang duduk dalam laut tp ikan dah kena tangkap, nak nampakkan ikan tu segar apa yang diorg buat, bahan kimia jugak diorg gunakan untuk buatkan ikan tu jadi segar melainkan kita sendiri tangkap, sendiri pelihara..tetapi kalau difikir balik air laut pun dah byk tercemar.. so berkemungkinan oemga pada ikan tu pun dah berkurang.

Di sini kita boleh nampak kalau kita ambik makanan tambahan macam vitamin ni fungsinya adalah untuk menambah keperluan omega dalam badan memandangkan kita sendiri tidak boleh nak hasilkan omega 3 dalam badan..

So hopefully entri yang umie buat ni boleh memberi manfaat untuk you all.. okay...
 
 

Hubungi Umie 013.421.5713 (Whatsapp), COD sekitar Putrajaya, Banting, Nilai, Bangi

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Contest Produk Shaklee Pilihanku

Saper Suka Makan Tongkeng Ayam?

Hadiah Shaklee 180